مقالات مهمة
اخبار فنيةسوشيال ميديافيديومشاهير العرب
أخر الأخبار

حورية فرغلي تتحدث عن الجن في شقتها

قالت الفنانة المصرية حورية فرغلي، بأن ما يدور حول وجود جن أو سحر في منزلها ليس صحيحا وأشارت في تصريحات متلفزة، إلى أنها اشترت الشقة في العام 2013 وكانت مهجورة منذ سنوات طويلة، وهي شقة خاصة كانت للموسيقار الراحل محمد عبد الوهاب وذكرت حورية، قصصا عاشتها في الشقة، حيث قالت:

في مرة كنت قاعدة في الشقة لقيت الشغالة داخلة عليا بالغداء، وبقولها ليه جايبة الأكل دلوقتي، قالتلي حضرتك اللي طلبتي فاستغربت، وفي مرة تانية لقيت في الصالة بنت صغيرة قاعدة.

وأضافت : مرة تالتة شفت ولد صغير قاعد على السفرة، وكمان جرس البيت كان بيرن لوحده في الأول خفت من الحاجات اللي بتظهر دي كتير، ولكن دلوقتي مبقتش اشوفهم زي الأول، وبسبب الموضوع ده سواقين وخدامين مشيوا من عندي.

وأختتمت حديثها بالقول : كان فيه عفاريت معايا في الشقة ولا يؤذونني واقرا سورة البقرة كل يوم جمعة وبشغل القرآن وهذا لا يضايقهم هؤلاء موجودين ولا يختفون رغم قراءة القرآن .

وتحدثت  فرغلي عن علاقتها بالعفاريت والجن، قائلة: “الناس قالوا إنك بتشوفي الجن عشان عندك اضطرابات نفسية، فهمينا إيه اللي بيحصل في البيت عندك في البيت؟”.

وقالت : “أولا اللي في البيت عندي ده ملوش علاقة بالجن ولا السحر.. أنا كنت اشتريت الشقة دي وكانت مقفولة لسنين طويلة لأنها كانت بتاعت الأستاذ محمد عبد الوهاب”.

وتابعت “اشتريت الشقة 2013، في مرة كنت قاعدة في الشقة لاقيت الشغالة داخلة عليا بالغداء، وبقولها ليه جايبة الأكل دلوقتي، قالتلي حضرتك اللي طلبتي فاستغربت، وفي مرة تانية لقيت في الصالة بنت صغيرة قاعدة، ومرة تالتة شوفت ولد صغير قاعد على السفرة، وكمان جرس البيت كان بيرن لوحده، في الأول خفت من الحاجات اللي بتظهر دي كتير، ولكن دلوقتي مبقتش أشوفهم زي الأول، وبسبب الموضوع ده سواقين وخدامين مشيوا من عندي”.

واستطردت :”كان فيه عفاريت معايا في الشقة ولا يؤذونني وأقرا سورة البقرة كل يوم جمعة وبشغل القرآن وهذا لا يضايقهم.. هؤلاء موجودين ولا يختفون رغم قراءة القرآن”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى